Pasidaryk pats
Gyvenimo įsilaužimai, meistriškumo pamokos, naudingi patarimai, receptai.
namai » Elektronika » „Nulis“ ir „žemė“: koks esminis skirtumas?

Istoriškai susiklostė taip, kad Rusijos Federacijoje, kaip ir pasienio valstybėse, naudojamas įžeminimo principas, kai nulinis laidininkas yra prijungtas prie įžeminimo kilpos. Daugeliui žmonių gali kilti „teisėtas“ klausimas: jei jie liečiasi vienas su kitu, kam traukti tiek daug laidų - užtenka visur nuvesti dvigubą laidą (fazinė ir nulinė linija) ir bus galima įžeminti per nulį. viela! Tačiau tokia klausimo formuluotė slepia vieną techninį niuansą, kuris šį sprendimą paverčia ne tik niekam tikusiu žaislu, bet kai kuriais atvejais ir gana pavojinga veikla.

Nulis ir žemė – koks esminis skirtumas?

Tiems, kurie yra nekantrūs ir mėgsta „žvilgtelėti į atsakymą“, a priori pasakysiu „paslaptį“ – pagrindinė mintis yra ta, kur nulinis laidas yra prijungtas prie žemės. Galimybė prijungti juos tiesiai į lizdą, prijungti įžeminimo laidą (geltonai žalią laidą) su nuliniu laidu (mėlyna viela), nebus teisinga. Tokia įžeminimo schema prieštaraus PUE reikalavimams. Dėl to žmonės nebus apsaugoti nuo elektros smūgio, be to, atsiras dar daugiau saugos problemų.

PUE be jokių parinkčių aiškiai nurodo, koks turi būti įžeminimo laidininkas. Tai turi būti ištisinis laidas, be jokių atjungiamųjų elementų – relių, saugiklių, jungiklių, o taip pat, pavyzdžiui, atjungiant elektros kištuką iš lizdo.

Pažeidus šį pagrindinį PEU numatytą reikalavimą, įžeminimas nuo patikimos žmogaus apsaugos nuo elektros smūgio virsta nenaudinga fikcija. Tačiau problemos, kaip moko teorija ir praktika, tuo nesibaigia! Jei vis tiek bandysite suteikti neutralaus laido įžeminimo funkcijas, gali būti, kad šaldytuvo, mikrobangų krosnelės ar kitų buitinių prietaisų korpusas bus įjungtas. Tai paaiškinama tuo, kad nuliniu laidu teka elektros srovė su atitinkamu įtampos kritimu, kurio dydį galima nustatyti padauginus srovės stiprumą iš laidininko varžos intervale tarp išmatuotos vietos ir tikrojo įžeminimo taško. Be to, tokios įtampos dydį galima apibūdinti dešimtimis voltų, tai yra, ji gali būti pavojinga žmonėms (esant ribai - mirtina!).

Nulis ir žemė – koks esminis skirtumas?

Belieka apibendrinti kai kuriuos rezultatus ir pabrėžti. Koks esminis skirtumas tarp „nulio“ ir „žemės“? Faktas yra tas, kad srovė teka per nulinį laidą ir prie jo yra prijungti jungikliai, tie patys įvesties grandinės pertraukikliai. Tai yra, jei norime turėti „žemę“ ištisinės gyslos pavidalu, turime:

  • daugiabučiuose daugiabučiuose namuose: jungti prie specialaus įžeminimo laidininko elektros tunelyje;
  • individualiam gyvenamajam kotedžui: prijungimo taškas turi būti įvesties grandinės pertraukiklis, tiksliau, jo nulinis laidas įėjime, einantis oru arba požeminiu kabeliu iš arčiausiai namo esančio laiptinio transformatoriaus, ir skerspjūvis nulinio laido plotas turi būti ne mažesnis kaip dešimt kvadratinių milimetrų varinei vielai ir 16 mm2 – aliuminio šerdies (žr. atitinkamą PUE pastraipą).

Bet kuri kita vieta už įvesties mašinos negali būti naudojama kaip „žemė“, todėl nieko, nuo metalinių ruošinių, užkastų prie namo, iki paties elektros skydo korpuso, tokiu laikyti negalima.

Niekada nepamirškite apie PES nustatytas taisykles. Anot jų, reikėtų vadovautis elementaria, bet teisinga taisykle: kai nesate tikri, kad būtent šis laidas yra „įžemintas“, prie jo nejunkite nieko, išskyrus 30 mA liekamosios srovės įrenginį (RCD), kuris veikia akimirksniu. , skirtingai nei grandinės pertraukiklis. Kaip žinote, Dievas saugo tuos, kurie yra atsargūs!

grįžk
komentuoti
  • varlytėšypsokisjuokdamasisskaistalaišypsenėlėatsipalaidavęs atsipalaidavęsišsišiepti
    širdis_akysbučiuojantis_širdisbučiuojantis_užmerktas_akisparaudusipalengvėjopatenkintasšypsnys
    mirktelėtiužstrigęs_liežuvis_mirksi_akisiškištas liežuvis užmerktos akysišsišiepęsbučiuojasiįstrigo_liežuvismiega
    neramussusiraukęsskausmingasišsižiokgrimasassutrikęsnutilo
    be išraiškosnelinksmasprakaito_šypsenaprakaitasnusivylęs_palengvėjęspavargęspasyvus
    nusivylęssutrikęsbaisušaltas prakaitasištvertiverktiraudoti
    džiaugsmasapstulbintasrėktipavargęs_veidelispiktaspyktistriumfas
    mieguistasskanukaukėakiniai nuo saulėsgalvos svaigimasimpbesišypsantis_imp
    neutralus_veidasno_mouthnekaltas
5+du=
Komentarai (149)
  1. Nikolajus.
    #1 Nikolajus. Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 15.57 val
    17
    Pats laikas pamiršti, kas yra įžeminimas ir įžeminimas. Šiandieniniai namai maitinami vienu laidu. Kitaip tariant, iš skydo į namą patenka tik fazė. Ir nuliniai laidai išeina iš buto į skydą ir pakabinami ant neutralios dalies, kuri "sėdi" ant pagrindinio kabelio nulinio laido, o tai savo ruožtu pakabinama ant įžeminimo varžto. Visi. Apie nieką kitą galvoti nereikia. Tai daroma siekiant išvengti elektros energijos vagystės, įžeminimo magistralę vedant atskirai nuo pagrindinės grandinės.
    Bet net ir šią gudrybę galima apeiti ir pasistačius "savo" įžeminimo magistralę, "pakabinti ant jos visus savo vartotojų poreikius. Bet kaip tai padaryti beveik neįmanoma. Reikės nutiesti visus neutralius laidus, pakloti naujų, „savo“.
    1. Evgen
      #2 Evgen Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 19:51
      51
      „Laikas pamiršti, kas yra įžeminimas ir įžeminimas“, – ką jūs net pasakėte?

      yra įžeminimas ir yra įžeminimas, pagaliau šiame straipsnyje parašyta daugiau nesąmonių, kurios kažką paaiškina.
      Trumpai pasakysiu, nulis visada įžemintas, senuose namuose įžeminamas pastotėje, o tokiuose namuose nėra, nes visada ant visko sutaupydavo „kastelis“, gaila jam ir pratęsti įžeminimo laidas prie įėjimo į visus butus, bet dabar paprasčiausia schema tokia nulis įžeminamas jau skirstomajame įrenginyje prie įėjimo ir iš jo ištraukiamas atskiras įžeminimas. Ir visi jau seniai turėtų pereiti prie šios sistemos!!! tik kaip įprasta, sušikta ekonomika ne visiems žmonėms leidžia normaliai naudotis importuota buitine technika, nes visada turi!! reikia žemės!! , ir esame pusiau Sovietų Sąjungoje, bet mėgaujamės Vakarų civilizacijos privalumais.
      1. gogolis
        #3 gogolis Svečiai 2019 m. sausio 7 d. 14:50 val
        31
        Mielieji, mes mėgavomės civilizacijos teikiamais privalumais. vidurio.O dabar skiname amoralumo ir visiško žmonijos degradacijos vaisius.
        1. Jurijus
          #4 Jurijus Svečiai 2023 m. liepos 7 d. 12.57 val
          1
          Ir tada buvo branduolinis karas? šypsokis
      2. Borisas
        #5 Borisas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 10:55
        17
        Kada mes turėjome RCD? Nuo tada atsirado trečio laido poreikis. Tai 90-ieji. Trečiojo laido nebuvimas nėra „sovietinis“ taupymas, tai teoriškai nepriimtinas spalvoto metalo švaistymas. Kokiais tikslais buvo reikalingas 3 laidas? Ar manote, kad visur pasaulyje yra tvirtai pagrįstas neutralumas? O jei tiesinis 220, bet trikampyje? Jungtinėse Amerikos Valstijose, apskritai, namų ūkių sektoriuje maistas gaminamas iš „kiaulių“ prekės ženklo, ir jau seniai. Galite pabandyti dirbti su Japonijoje ar JAV naudojama buitine technika, ypač jei jie maitinami iš tos pačios „kiaulės“ vidurio.
      3. RRR
        #6 RRR Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 13:59
        12
        Rašote nesąmones nesuprasdami problemos esmės. Neklaidinkite žmonių
      4. Krokodilas
        #7 Krokodilas Svečiai 2019 m. sausio 13 d. 03:32 val
        43
        Dulkių rinkinys yra gera priemonė šiukšlėms valyti. Deja, neįsivaizduoju, kokio šiukšliadėžės reikia, kad iš galvos būtų pašalintos šiukšlės.
    2. manolis
      #8 manolis Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 20:49 val
      2
      Paimk pliusą nuo skydo ir neimk į namus, o kasyk su ze
      1. Svečias Vladas
        #9 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:28
        24
        Kitas "amatininkas", kurio namas maitinamas nuolatine įtampa. Pliusas ir minusas nuolatinės srovės grandinėse. Name yra kintamoji srovė. Nulis ir fazė.
        1. SlOPS
          #10 SlOPS Svečiai 2019 m. sausio 14 d. 18:53 val
          6
          Namas turi kintamąją srovę, 3 fazes su poslinkiu 120 laipsnių kampu (iš viso 380 voltų) ir centre yra nulis, kuris iš esmės yra srauto magistralė. Skirtumas tarp šios magistralės ir bet kurios fazės suteikia 220 (230) voltų.
      2. Vladimiras
        #11 Vladimiras Svečiai 2019 m. sausio 15 d. 11:09
        1
        Na, tu.... oi, koks tankus!
      3. vano55
        #12 vano55 Svečiai 2019 m. kovo 1 d. 20.35 val
        3
        Kur radote (+) AC?
    3. Mitya
      #13 Mitya Svečiai 2019 m. sausio 10 d. 15:39 val
      15
      PUE nesirūpina finansais – tai ne jo tikslas, o saugumas. Tik vienas pavyzdys: Jei nutrūksta 0, tada trumpam sujungus žemę, korpuse (pavyzdžiui, šaldytuve) įtampa yra ne didesnė ar mažesnė nei 220 V!!!
      1. Andronus
        #14 Andronus Svečiai 2019 m. sausio 13 d. 20:10 val
        1
        Įtampa yra potencialų skirtumas laidininko galuose, o dėl vartotojo (šaldytuvo) varžos skirtumas sumažėja ir išėjimas į korpusą bus ne didesnis kaip 100 voltų.
        1. Svečias Aleksandras
          #15 Svečias Aleksandras Svečiai 2019 m. sausio 23 d. 00:27 val
          8
          Norint išmesti pačiūžas, pakanka 100 V
      2. vienas
        #16 vienas Svečiai 2019 m. sausio 21 d. 15:00 val
        7
        Drauge, kad šaldytuvo korpusas gautų energijos, pirmiausia turite šią įtampą nukreipti į korpusą arba pralaužti izoliaciją ir taip sumaniai prijungti kompresoriaus variklį, kad gedimas patektų į korpusą.
      3. ženklas
        #17 ženklas Svečiai 2019 m. kovo 7 d. 23:12 val
        0
        Būtent PUE yra nurodyta, kad šaldytuvo korpusas (elektrinis prietaisas su dviguba izoliacija) nereikalauja įžeminimo.
    4. Svečias Michailas
      #18 Svečias Michailas Svečiai 2019 m. sausio 12 d. 17:50 val
      7
      norint pavogti kaip siūlote, reikia atidaryti skaitiklio plombą ir sukeisti 0 bei fazę, ir tai nesunkiai nustatoma, nes skaitiklis stovės, jei nuspręsite perkelti fazę ir pasukti skaitiklį priešinga kryptimi, tada tai veiksminga tik grynai mechanikai. elektroninės sistemos, kurios yra arba optronai, arba holo jutikliai, esantys būgno sukimosi kryptimi
    5. Ruslanas
      #19 Ruslanas Svečiai 2019 m. sausio 26 d. 11:39
      4
      Nikolajaus, jūs aiškiai nesate elektros energijos pramonės ekspertas, todėl prašau, negalvokite ir neklaidinkite paprastų žmonių!
    6. Svečias Aleksejus
      #20 Svečias Aleksejus Svečiai 2019 m. kovo 2 d. 23.31 val
      4
      Jei nieko neišmanai apie elektrotechniką, tai nieko nerašyk, nes savo nesąmonėmis keliate žmonėms mirtiną pavojų. Turėjo būti parašyta taip - "iš skydo į namą patenka tik fazė"!
      Tai, kas toliau seka, yra tiesiog visiška nesąmonė. Daugiabučiame name stove nutiesti trys faziniai laidai, vienas nulinis, vienas įžeminimas. ISU (įvesties skirstomajame įrenginyje) nulinis ir įžeminimas yra prijungti prie skirtingų magistralių, tarp kurių dedamas trumpiklis (!), nes nulis prie įėjimo turi būti iš naujo įžemintas, o tai daroma prijungus vietinę įžeminimo kilpą. pastato į įžeminimo autobusą. Privatiems namams principas tas pats: nulis prie įėjimo turi būti iš naujo įžemintas, t.y. prijungtas prie vietinės (tam tikro namo) įžeminimo grandinės, nuo šio taško nuliniai darbiniai ir apsauginiai laidininkai turi būti griežtai atskirti visose grandinės atkarpose.
    7. Jevgenijus Pavlovas
      #21 Jevgenijus Pavlovas Svečiai 2020 m. rugsėjo 15 d. 16:07 val
      4
      Suprantu, kad kaip elektrikas dirbote su vienfaziais prietaisais, jūsų lygis apsiriboja elektros prietaisų įrengimu butuose. Jei pasirinksite trifazį tinklą ir didelės galios apkrovą, kurios srovės viršija 100 A, tada jums tikrai reikės sąžiningo įžeminimo. Jis taip pat reikalingas, kai reikia turėti tikrą O jautrių įrenginių maitinimo šaltiniams. Tam netinka neutralus, kuris gali būti padarytas bet kaip ir nerangiai ir kuriame gali būti potencialas, juolab kad pakeliui gali būti visokių jungčių (gnybtų, posūkių ir pan.), gali netikėtai sukelti problemų ir turėti didelį pasipriešinimą.Būtent siekiant pašalinti netikėtumus, praleisti didelę srovę, užtikrinti visišką nulį ir garantuotai mažą varžą, taip pat didelio skaičiaus tarpinių sujungimo taškų nebuvimą, įžeminamas. Ir tai labai svarbu kritinėje (tikslioje, galingoje ir pan.) įrangoje. Norėdami prijungti lemputę, galite apsieiti be įžeminimo, tačiau trifazio maitinimo šaltinio, tiksliai valdančio signalo formą/dažnį/fazę/amplitudę, neapsieisite be įžeminimo.
  2. Egoras
    #22 Egoras Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 18:28 val
    79
    Autorius bando atskleisti temą, apie kurią neįsivaizduoja. Jis nurodo PUE, bet, atrodo, į juos nežiūrėjo. Nežinote, kuo skiriasi įžeminimas ir įžeminimas. Kur naudojamas įžeminimas ir kur naudojamas įžeminimas? Apskritai autoriaus galvoje netvarka, jis ėmėsi temos, kurioje nėra kompetentingas.
    1. JURICHAS
      #23 JURICHAS Svečiai 2019 m. sausio 8 d. 21:49 val
      11
      5+. Aš visiškai sutinku.
    2. Semjonas
      #24 Semjonas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 10:05
      9
      Aš visiškai sutinku. Straipsnio autorius nesuprato temos. Apskritai tokius dalykus, ypač susijusius su elektra, turėtų rašyti žmonės, turintys techninį išsilavinimą.
      1. Svečias Aleksandras
        #25 Svečias Aleksandras Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 19:44 val
        9
        Net ir aukštasis išsilavinimas pagal specialybę taip pat ne visada suteikia teisę reikšti savo nuomonę. Mūsų įmonėje buvo elektros skyriaus vedėjas, kuris labai didžiavosi, kad dalyvavo statant (ne statant, bet, atrodo, paleidžiant) kažkokią atominę elektrinę Irane. Taigi, jis nebuvo girdėjęs, kad yra sąvoka „lietimo įtampa“, tačiau ši sąvoka yra arba PTB, arba Elektros instaliacijos taisyklėse kažkur šalia sąvokos „pakopinė įtampa“. Ir veikė gerai. Ir mano žmona, Maskvos aukštojo technikos universiteto absolventė.Baumanas, įgijęs inžinieriaus elektros inžinieriaus kvalifikaciją, kai rašiau diplomą, paskaičiavau kažką panašaus į įžeminimo įrenginio varžą. Tačiau po poros metų ji vargu ar galėjo tai paaiškinti, tačiau ji pakilo iki vadovaujančios inžinierės pareigų mokslinių tyrimų institute. Taigi jums nereikia žinoti daugelio dalykų. Tiesiog reikia tai daryti pagal projektą, o projektuotojai privalo žinoti taisykles ir privalo jų laikytis.
        1. Ruslanas
          #26 Ruslanas Svečiai 2019 m. sausio 26 d. 11:47
          3
          Aukštos pareigos ne visada yra žinių ir sumanumo rodiklis – ačiū, kad tai patvirtinote savo viršininko ir savo žmonos pavyzdžiu!
  3. Pavelas Petrovičius
    #27 Pavelas Petrovičius Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 18:32 val
    40
    Vaikinai. Ir tas, kuris parašė šį straipsnį, ir daugelis komentatorių neįsivaizduoja, apie ką rašo. Pirmiausia turite turėti bent III elektros saugos grupės sertifikatą, tada ką nors parašyti. Elektros inžinerijoje ir elektros saugoje nėra kitų sąvokų, išskyrus tas, kurios parašyta taisyklėse!!!
  4. sanek
    #28 sanek Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 18:44 val
    5
    Visa tai puiku, žinoma, saugumas yra labai svarbus dalykas, bet nemanykite, kad mūsų seneliai buvo kvailesni už mus, net ir dabar daugumoje privačių namų nėra tikro nulio, jis yra prijungtas prie nulių ant pirmos atramos ;per du laidus patenka i namus;koks cia izeminimas?tik grazus zodziai kaip turi buti viskas pas mus
  5. Grigalius
    #29 Grigalius Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 18:45
    2
    Aš nesuprantu vieno dalyko, srovė yra kintamoji, tai yra, nulis ir fazė turi keistis vietomis. Tai yra, jei srovė tikrai teka, tada viena kryptimi, tada kita. O nulis visai nėra nulis 1/25 sek. Ką aš suprantu ne taip?
    1. Svečias Aleksejus
      #30 Svečias Aleksejus Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 21:20 val
      11
      Tu nesupranti to neteisingai. Vietomis ten niekas nekeičia. Nulis yra nulis, o įtampos lygis antroje laidoje (fazėje) pasikeičia lyginant su nuliu. Kartais jo daugiau, kartais mažiau.Na, tai taip paprasta.
      1. Den Kol
        #31 Den Kol Svečiai 2019 m. sausio 8 d. 00:39
        0
        Nieko negali suprasti.
        1. Svečias Vladimiras
          #32 Svečias Vladimiras Svečiai 2019 m. sausio 15 d. 11:16 val
          4
          Na, pavyzdžiui, stiklinė, mes manome, kad apačia yra nulis, viršutinė pjūvis yra max įtampa, aš vis tiek negaliu juoktis... juoktis iš tavo kvailų klausimų yra dievobaimingas dalykas
      2. Svečias Vladas
        #33 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:35
        2
        Koks įtampos lygis keičiasi? Paimkite voltmetrą ir išmatuokite. Tarp nulio ir fazės 220 voltų, tarp bet kurių dviejų fazių 380 voltų. Nekalbėk nesąmonių.
        1. Svečias Vladimiras
          #34 Svečias Vladimiras Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 14:02 val
          3
          YYYY. Amplitudės reikšmė dingsta jai pasikeitus. Ir tai ne 220 ar 380 V. Bet veikia, taip, kaip ir sakiau, beveik taip.
        2. Svečias Aleksandras
          #35 Svečias Aleksandras Svečiai 2019 m. sausio 13 d. 20:08 val
          3
          Ką daryti, jei vietoj voltmetro imsite osciloskopą?
        3. Andronus
          #36 Andronus Svečiai 2019 m. sausio 13 d. 20:15 val
          1
          Taip, keičiasi ne įtampa, o potencialas
    2. Svečias Vladas
      #37 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:33
      10
      Kintamojoje srovėje))) vietomis keičiasi ne fazė ir nulis, o fazė seka sinusoidę, kurios virpesių dažnis yra 50 kartų per sekundę. Koks girdimas srovės dažnis? Nurodyta Hertz. Mūsų tinkle turime 50 Hz dažnį ir 220 voltų įtampą, JAV ir Europoje – 60 Hz dažnį ir 127 voltų įtampą.
      1. Nikolajus Polozokas
        #38 Nikolajus Polozokas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 09:19
        2
        JAV lizdai yra 110V 60 Hz, o Europoje - 230V 60 Hz.
      2. Andrejus
        #39 Andrejus Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 22:32 val
        2
        APIE! Tai protingas komentaras, o ne bla bla, kažkur arti tikrojo)
    3. Svečias Sergejus
      #40 Svečias Sergejus Svečiai 2019 m. sausio 14 d. 00:10 val
      2
      Jei tik du laidai, tai teisingai supranti, pirmyn atgal kas sekundę 50 kartų, o krypties nėra, laidai lygūs. Bet iš tikrųjų yra trečiasis laidininkas - įžeminimas (na, arba statinė kūno talpa) ir jo atžvilgiu nulis visada yra nulis, o fazė yra kintamoji įtampa.
  6. Svečias Sergejus
    #41 Svečias Sergejus Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 18:49
    3
    Perjungiamuose maitinimo šaltiniuose, ypač kompiuteriuose, naudojant euro lizdus, ​​įtampos padalijimas atliekamas kondensatoriais, kurių vidurinis taškas jungiamas į žemę, o patiems kondensatoriams per tiltelį tiekiamas 220. Ar tai bus teisinga jei vienoje daliklio pusėje įtampos pasiskirsto tarp nulio ir žemės, o tai iš esmės yra lygi 0 ir tik tada, kai fazės yra nesubalansuotos, pasiekia kelis voltus. o ant kito peties - visa kita is 314V?
    1. Svečias Vladas
      #42 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:38
      12
      Kondensatorius NIEKADA nesidalijo jokia įtampa. Iš kur jūs visa tai gaunate? Kondensatoriai skirti išlyginti maitinimo šaltinio bangavimą.
      1. RRR
        #43 RRR Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 14:01
        8
        Ir, žinoma, jūs negirdėjote apie talpinį įtampos daliklį
      2. Andrejus
        #44 Andrejus Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 22.35 val
        0
        Tikslus ir teisingas atsakymas) Mano nuomone, tas draugas buvo „šiek tiek sutrikęs“ dėl maitinimo šaltinių.
  7. Ivanas Genadjevičius Gordienko
    #45 Ivanas Genadjevičius Gordienko Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 19:04
    12
    Hmm, elektrikai susirinko! Išstudijuokite PUE ir atidžiai išstudijuokite, kodėl reikalingas apsauginis įžeminimas! Jau seniai laikas palaidoti TN-S metodą
    1. Svečias Vladas
      #46 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:39
      3
      TN-S-C buvo naudojamas taip ilgai
    2. Svečias Viktoras
      #47 Svečias Viktoras Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 06:33
      7
      Brangusis, ar nieko nesupainiojai, TN-S? Gal TN-C?
  8. Svečias Sergejus
    #48 Svečias Sergejus Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 19:14 val
    3
    sprendžiant pagal tavo schemą, kas tau trukdo paimti žemę prieš ouzo ar įvadinį kontaktą su ouzo, tekėti vieną?)))) arba aš kvailys, arba slidės nevažiuoja ant asfalto
    1. Svečias Aleksas
      #49 Svečias Aleksas Svečiai 2019 m. sausio 11 d. 14:09
      18
      Dėl savo nepatyrimo (buvau ką tik pradėjęs dirbti elektriku) dar 2004 m. Ir vos nesudegino savo buto. Ši nuotrauka vis dar prieš akis, nors praėjo tiek metų...
      Tada gyvenome sename pastate, statytame 30-aisiais (medinis namas, tinkuotas). Ir turėjome įprastus kamščius (tiksliau, po vieną „fazei“). Tuo metu jau dirbau elektriku pusantrų metų, galvojau, kad viską moku ir galiu, „aš genijus“ ir tiek. Nusprendžiau virtuvėje įsirengti „europietiškus kištukinius lizdus“ ir tuo pačiu pakeisti automatų kištukus bei sumontuoti RCD (kadangi tuo pat metu virtuvėje keisdami laidus įrengėme dušą su momentiniu vandeniu šildytuvas (kas nežino, tuose senuose namuose yra panašių „civilizacijos palaiminimų“ niekada nebuvo, „viską baigė“ patys)). Na, sumontavau RCD, automatines mašinas, padalinau linijas į virtuvę ir į kambarius... Įžeminimo laidą iš "Euro rozetų" ir momentinį vandens šildytuvą padėjau prie RCD įėjimo, po vienu gnybtu su nulinis laidas iš skaitiklio. Ir "dėl patikimumo" po tuo pačiu gnybtu padėjau (velnias, dabar man juokinga ką rašau ir nuo to, kad tada buvau "aptverta") 1,5 "kvadratų" susuktą laidų porą ir prijungiau kitas galas su... šildymo baterija virtuvėje, ir net pritvirtintas dušo padėklas. RCD funkcionalumą patikrinau „bandoma lempute“ (lempos nuotėkio srovė buvo pakankama), dėl akumuliatoriaus, karterio ir „fazės“ RCD veikė tinkamai, „visi buvo patenkinti, visi „juokėsi“ ... Lygiai iki to momento, kai „perkūnija nugriovė“: mūsų miesto rajone siautė smurtas statyba, visi seni namai buvo nugriauti (taip pat ir mano po kazkiek laiko), teritorija pradejo atstatyti, nauji daugiaaukščiai namai, viskas. Ir vieną šeštadienio vakarą statybininkams pavyko nupjauti kabelį, kuriuo mūsų namą maitino transformatorinė. Atbėgo jų meistras su būriu darbščių, jie visus ramino, kad dabar laikina namo statybų aikštelė bus apleista, o darbo dienomis kartu su tinklo darbuotojais viską atstatys.Sugedusį kabelį atjungėme nuo savo namo įvadinės spintos, pajungėme savo, maitinome iš statybvietės... Bet, matyt, mūsų laikinosios pastogės skerspjūvis buvo pasirinktas netinkamai. Nors namas senas, su 8 butais, visi turi modernią įrangą, krūvis neblogas... Tuo metu rūkėme virtuvėje. Pirmiausia užsidegė šviesa. Trims sekundėms. Tada akimirksniu nuslūgo, kad lempos vos degė. Po to jie dar kelias sekundes blykstelėjo labai ryškiai ir užgeso, o iš mūsų koridoriaus pasigirdo baisus trenksmas. Iššokame ir žiūrime, kaip mūsų skaitiklis liepsnoja atvira liepsna, bet tai nėra labai blogai! O virš prekystalio antresolė (medinė), aplink išdžiūvę seni tapetai, šalia dešinėje šviežiai nudažytas lauko durų gaubtas... Ir visa tai jau laižo ugnį, o ten daug. dūmai visame bute. Žodžiu, per kelias sekundes... Jei tuo momentu nebūtume buvę namie, amba būtų gavę visi namai, ne tik mes. Viską pripylė vandens iš virdulio ir bokalų, išbėgo į gatvę, šaukė statybininkams, kad dar nieko nejungtų. Visi šoke, kas po velnių...!?.. Atbėgo meistras... Išvėdinome butą nuo dūmų, važiuojam namo... Ta mano viela, kuri nuėjo į šildymo radiatorių ir dušo padėklą žemė tiesiog ištirpo per visą ilgį... Atidariau padūmavusią plastikinę dėžę, kurioje stovėjo RCD su kulkosvaidžiais, viskas apdegė, bet atrodė, kad gyva. Aš išmečiau visus „žemės“ laidininkus nuo RCD įėjimo, prižiūrimas meistro, kuriam kilo įtarimų, kad vagiame elektrą (nors taip nebuvo, nes tai buvo „a, potencialo išlyginimas atliktas per ...“). ). Kai šokas praėjo, klaidos supratimas atėjo.Gudrybė ta, kad daugelis pamiršta (taip pat ir aš tuo momentu), kad mūsų šalyje gyvenamasis sektorius (ir ne tik) maitinamas trimis fazėmis naudojant nulinį laidininką. Ir jei fazių apkrova nėra vienoda (o gyvenamajame sektoriuje taip yra visada), tada srovė pradeda tekėti nulinėje laidoje, o įtampa šokinėja (aiškinu tai paprastai) - perkrautoje fazėje įtampa krenta, per mažai apkrautoje fazėje, atvirkščiai, šokinėja (atsiranda fazių disbalansas). O jei nulinis laidininkas prastai kontaktuoja su nuliu, arba silpnas skerspjūvis, tai esant gerai apkrovai jis perdega... kas galiausiai ir atsitiko: pirma (pagal statytojus) išdegė jų nulis, o po to po poros sekundžių jis išsiveržė ant mano bute, nes visiems aštuoniems butams, įskaitant ir manąjį, nulinis laidas buvo mano „plonas“ laidas, prijungtas prie šildymo akumuliatoriaus ir prijungtas prie RCD įvesties... Todėl, bendražygiai, mokytis iš kitų klaidų. Jie gali tapti (neduok Dieve!) lemtingi...
      Dabar jau senokai gyvename naujame name, kai įsikraustėm, perdariau komunalinį buto remontą kartu su elektra, o buto skydelyje sumontavau įtampos relę (UVR), kuri jau sutaupė. mus nuo bangų ne kartą. Daug kas stebisi – kam reikalingas UZM naujame pastate, juk visa instaliacija šiuolaikiška ir nauja? Vėl klaida! Taip, man viskas nauja. O namas prijungtas prie TP, statytas 80-aisiais. Ir visa energijos tiekimo sistema visada turi būti laikoma visuma, „nuo pradžios iki galo“, kaip viena visuma. Ir jei kuri nors šios „vienos visumos“ vieta yra „siaura“, geriau žaisti saugiai, kad vėliau nebūtų siaubingai skausminga, juolab, kad, kaip rašiau aukščiau, UZM veikė ne kartą.O kaimyniniame naujame pastate atliekant suvirinimo darbus viename bute tikrai perdegė vieno stovo nulis (nežinau tikslių detalių) ir mūsų valdymo įmonė sulaukė daugybės savininkų ieškinių. butų su apdegusia įranga...
      1. vienas
        #50 vienas Svečiai 2019 m. sausio 21 d. 15:05 val
        3
        norint iškreipti jėgainės generatoriaus sukurtas fazes, reikia numesti apkrovą maždaug 10% generuojamos galios... kokią įrangą turėjote savo namuose, hiper kasykloje ar kažkas?
      2. svečias
        #51 svečias Svečiai 2019 m. sausio 25 d. 15:40 val
        5
        Baigiau skaityti, netingėjau. Leo Tolstojus ir Fiodoras Michailovičius Dostojevskis ilsisi nuošalyje
      3. Valdemaras
        #52 Valdemaras Svečiai 2023 m. balandžio 22 d. 13.22 val
        0
        Perdegei, nes "elektrikai" sumaišė F ir 0 įėjimus, kitaip tariant, fazė ėjo per laidus už 0, kur nesumontavo mašinos ir neutralizavo laidus su baterijomis ir visokiais metaliniais stovais. (labai didelė klaida). Ir visi šie laidai tiesiog perdegė, tie fazė-įžeminimas - 0 karatų.
  9. Svečias Vladimiras
    #53 Svečias Vladimiras Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 19:41 val
    14
    Būtų geriau parašyti, jei taip protingai, kaip atskirti nulinį laidą nuo įžeminimo laido trijų gyslų kabelyje, kur visos gyslos vienodos izoliacijos spalvos.Šios buvo klojamos 80-ųjų pradžioje daugiabučiuose elektrai krosnys
    1. Svečias Sergejus
      #54 Svečias Sergejus Svečiai 2019 m. sausio 14 d. 00:16 val
      3
      Turime rasti, kur pritvirtinta antroji uodega. Arba atjunkite elektrą namuose - įžeminimas nenutrūksta nuo jungiklio, todėl ties nuliu bus nedideli trukdžiai, bet žemės lygyje jų nebus.
  10. Vaik
    #55 Vaik Svečiai 2019 m. sausio 6 d. 19:47 val
    6
    0,4 kV TINKLAS su tvirtai įžeminta neutrale. Nėra skirtumo, žemė, nulis. Neklaidinkite žmonių
    1. Svečias Vladas
      #56 Svečias Vladas Svečiai 2019 m. sausio 9 d. 01:43
      6
      Yra skirtumas.Ar tik neutralus tvirtai įžemintas? Kur susijungia nulis ir žemė? Pastotėje arba ASU įvesties skirstomajame skydelyje ir kaip teisingai parašyta tame pačiame PUE 7 skyriuje, iš naujo derinti nulinius darbinius ir nulinius apsauginius laidus pagal energijos pasiskirstymą griežtai DRAUDŽIAMA!!!

Paso viršelis | Pasidaryk pats

Atvirukas "Barney Bear" | Pasidaryk pats

Kondensacijos pašalinimas automobilio žibintuose

Kaip savo rankomis greitai marinuoti skumbrę kvapniame marinate

«Padarykite tai patys – savo rankomis» - įdomių naminių gaminių, pagamintų iš laužo medžiagų ir namuose esančių daiktų, svetainė. Žingsnis po žingsnio meistriškumo kursai su nuotraukomis ir aprašymais, technologijomis, gyvenimo gudrybėmis – viskas, ko reikia tikram meistrui ar tiesiog amatininkui rankdarbiams. Bet kokio sudėtingumo amatai, didelis kūrybiškumo krypčių ir idėjų pasirinkimas.

Rekomenduojame perskaityti

Skalbimo mašinos klaidų kodai